23 Ekim 2014 Perşembe

KIŞA HAZIRLIK...

Merhabaa yılın en güzel zamanları yeni yazı ile dönmek de çok güzel oluyor...  Gözlerimin önünde neler uçuşuyor bir bilseniz. Balkabağı sezonunun açılmasıyla yemek blogu manyağı oldum. Yabancı bloglardan bir sürü tarif okuyup yine hiçbirini denemiyorum huhahaha içim gidiyor ama içim...
balkabağı sezonu demişken kıyıdan köşeden halloween havası soluduğumu da söylemeden edemeyeceğim Türkiye'nin göbeğinde halloween ruhunu yaşamaya çalışıyoruz işte taşlanmadan Christmas zamanına kadar sağ kalabilirsem...
neyse yine konuyu başka taraflara çektim size bu yazımda son bahar sonu kış başlangıcı neler yapılır, alışverişli, çaylı, ve bir kaç değişik önerili bir yazı yazıcam..  



Kış çayları.:  Benim gibi mevsim geçişlerinde soğuk algınlığına  yakalanmaktan şikayetçiyseniz, mutlaka ıhlamura da maruz kalıyorsunuz demektir. Ihlamurun ne kokusunu ne tadını seviyorum. Şifa niyetine diyenlere de al sen iç diyemediğim için bir sürü çay araştırdım. Sadece hastalık çayları değil, sıcak içecekler kış boyunca en vazgeçilmez şey bence.. Hele böyle  bitkileri karıştırıp adını 'kış çayı'' koyuyorlar ya kesin beni düşündüler diye geçiriyorum içimden.  Tarçınlı, zencefilli ve karanfil kokulu çaylar favorilerim. İçine limon kabuğu atınca ayrı bir huzurlanıyorum. Bazen sadece kolaya kaçarak meyve aromalı çaylara sığınıyorum. Sadece sıcak su içsem daha çok zevk alırım heralde.
we heart it te gördüğüm odalardan sonra dekoratif mumlar alıp  deli gibi odamın her yerini ritüel havasına sokasım geliyor..  mumun azıcık aydınlığını , kendi halinde erimesini çok seviyorum.
Bir de her mevsime özel playlist oluşturmak var bende  çünkü yazın dinlediğim şarkıları sonbaharda dinlesem bile kışa geldiğimizde dinleyemez hale geliyorum. O yüzden melodisi kırismıs  şarkıları havasında daha çok üşümeli şarkılar seçiyorum. Öyle de bir anlattım ki yemek tarifi verir gibi... Bana göre bu havaların en güzel şarkısı Birdy- Skinny love
En güzel mevsim.. kıyafetler kalınlaşır.. çekilen kahve fotoğraflarına montlar, eldivenler eklenir..

Bir takım ''homemade'' şeyler kışa en yakışanlardan...  Arkadaşımın yaptığı vegan kurabiye ve lavantalı tarçınlı dudak koruyucu.  Bu mevsimlerde neden hep ev yapımı şeyler hoşuma gidiyor bilmiyorum. Eve kapanıp çıkmamak istememden mi yoksa daha çok doğallık aramamdan mı bulamadım. 


Tabii ki her ne kadar bu aralar izleyemesem de kışın dizilerin, filmlerin keyfi daha güzel çıkmaz mı? mevsim atıştırmalıkları kestane, patlamış mısır ve boza ile... Kahveyi saymıyorum çünkü benim için yeri ve zamanı olmayan tek şey o  hala New girli bitirmeye uğraşıyorum ve Awkward.. High School Love On da devam eden dizilerimden..
 


Ağustos, eylül derken gerçekten ekimi de bitiriyoruz inanamıyorum.. ( bu inanamıyorumun vize tarihleri ile çok ilgisi var ) Kasımdan beni çok sıkıştırmamasını diliyorum. Ben de güzel güzel kış rüyalarımı yaşayayım.Ama ne yazık ki bu yazıyı bitirdikten sonra her şeye veda edip ödev kitaplarıma gömüleceğim..  yine bu durumu da güzelleştirmeyi başarırım bir şekilde..
Kışı güzel karşılayalım hepimiz^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder