3 Şubat 2015 Salı

MISS GRANNY (BACK TO 20) CHINESE VERSION.

Merhabaa... Bugün uzun bir zamandır beklediğim bir filmi sonunda izlemenin vermiş olduğu mutlulukla bu yazıyı yazıyorum. Her şeyden önce filmde Luhan rol almasaydı izlermiydim bilmiyorum. Hatta izlemeyi bırak filmden  bihaber olurdum %99.9 ihtimalle. Bu film için bir sürü şey söylendi ki izlemeden önce hepsine katılıyor idim. Yok luhan'ı kullandılar. Luhan olmasa kimse izlemezdi. Doğruluk payı yok değil ama  İşte fan söylemi hepsi.   Filmi izlediğimde gerçekten luhan olmasa da gideri olan bir film olduğunu gördüm. Zaten Kore versiyonundan uyarlama olduğu için oldukça popüler bir filmmiş. Ben koresini   izlememiştim o yüzden bir karşılaştırmaya giremeyeceğim. Konu zaten değişik ki ben bir filmi sinemada izlemeyince böyle günlerce suyunu çıkaran biriyim. Uzun süre ne televizyonun ne de bilgisayarın başında oturup bir şeyler izleyemiyorum. Buna rağmen bu filmi hiç yerimden kalkmadan izledim. (Nedenini biliyor olmalısınız) Herkese göre değişir fakat  bana göre eğlenceli artı duygusallıydı. Kendi kendime her filmde ağlanacak bir şey bulduğum için... en uç örnek bknz: Harry Potter.
Bu kadar bahsettikten sonra konusundan da kısaca bahsetmek gerekirse;

Shen Meng Jun'un (gerçek büyükanne) macerası  oğlunun onu bakım evine yatırması kararını açıklamasından sonra  bir gençlik fotoğrafçısına girmesi ile başlar. Burada patlayan bir flaş ile 70 yaşından bir anda 20 yaşına dönen büyükanne ne olduğunu anlamadan kendini gençlik hayallerini gerçekleştirirken bulur. Kocasının genç yaşta ölmesiyle çocuğuna bakarken gençliğini çocuğuna adayan büyükannemiz.20 yaşındaki haliyle sahnelere atar kendini..  Meng li jun adıyla (genç büyükanne) Tekrardan yaşadığı yere dönüş yapar ama bu sefer kiracı olarak!! ama genç büyükannenin en büyük sorunu  20 yaşındaki görüntüsüne aşık olanlar arasında. torununun da olmasıdır!
Açıkçası konuyu pek bir yüzeysel geçtim ama spoiler vermemek için yapmadım bunu çünkü fanların yarısından fazlasının filmi artık ezberlediğini düşünüyorum. Sağolsun miss granny Weibo hesabı filmin çıkmasından aylar önce her gün onlarca fotoğraf yayınlayarak gram merak bırakmadı içimizde... O röportajlar, kamera arkası videoları, yok küçük torun luhan special vs vs. dedim ne olur filmi izlememize izin verin artık. Hele biz luhan Turkey olarak o röportajları ve hayran kesitlerini çevirirken hep aynı şeylerin yazıldığını gördük. Luhan: ilk başta çok gergindim.
Sonuç: Artık film sonunda gösterime girdiğinde  sanki  luhan değilde ben oynamışım gibi hissediyordum.
Bir diğer üzücü sonuçta,  bu yazıyı yazarken  fotoğraf araştırmak için googlecuğuma miss granny chinese yazdığımda luhandan başka foto bulamamamdı. Hatta chinese bile yazmadım sanırım. Ee diğer oyucular?
Hakikaten iyi sömürmüşler çocuğu..

Sevimli film afişleri..

*-*         *-*  
Oğlum olduğu için söylemiyorum ama gerçekten oyunculuğu çok iyiydi yavrumun. O erkeksi, asi gitarist havaları... En sevdiğim sahnelerdendi bu.. 
Yüreğimizi nasılda ağzımıza getirdiler bununla...  Kore versiyonunda torunun ölmediğini hesaba katmayıp aklımızı karıştırmaya çalıştılar işte..



Asi luhandan düğün şarkıcısı luhan'a (*-* )
                                                              - Büyükanne dokunuşu


En sevdiğim sahneler; şapşal torunun 20lik büyükanneye hayran hayran bakışları
Genç büyükkannenin ilk şarkı söyleyip farkedildiği sahne (o şarkıya da bayıldım.)
Chen bo li'nin (filmdeki çince adlar aklımda kalmıyorda) karanlık korkusunu yendiği an
---
Ben sonunu çok aceleye getirilmiş buldum (bunu diyebilmem için ilk kore ver. izlemem gerekirdi ama neys.) Birdenbire çok güzel bir rüya gördüm dedi. pat. iki dk gitar çalan lu izlettiler film bitti. Ne anladım ben bu işten.. Daha çözülmesi gerek bir sürü iş vardı büyükanne hemen yaşlandın yine.. Neyse ben herkese bu iç ısıtan filmi izlemesini öneriyorum. Yine söylüyorum  luhan olmasa bile kesinlikle benlik bir film(kendimi avuta avuta bitireceğim bu yazıyı)  Zac Efron'un 17 again'in tıpatıp aynısı konu olarak... Bir çok güzel hikaye iç içe.
Bu kadar lafımdan sonra izlersiniz artık *-*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder