29 Ekim 2014 Çarşamba

BİTMEYEN HALLOWEEN SEVGİSİ.


Merhabaa! O kadar ödevin içinde boğulurken yaklaşan Halloweena özel bir yazı  yazmamak içime dert oldu. (tüm işim bu ) Yılın Christmastan sonra en sevdiğim dönemi olan halloweena hakkettiği değeri vermem gerek. o yüzden tüm yönleriyle birlikte bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Günümüzde bayıla bayıla kutladığımız halloween'in çok da iç acıcı bir hikayesi yok aslında ama yine de ilgi çekici olmayı başarıyor. Samhain diye de adlandırılan  halloween 31 ekim yani hasat mevsiminin son gününe denk gelir.  Hasat bittikten sonra hasattan memnun olmayan çifçiler bunun sorumlusunun huzur bulamayan ruhlar olduğuna inanırlarmış. Bu ruhların her yıl 31 ekim tarihinde gelip çifçileri lanetlediğine ve onları korkutup kaçıramayanların bu kötülükleden payını alacağına kesin gözüyle bakılırmış.
Çeşitli kostümler giyilip, evleri korkunç bir şekilde dekore etmenin nedeni  de bu ruhları kaçırmaktan geliyormuş. Çocukların kapı kapı gezip Şeker mi ceza mı sorusuyla komşularını huzursuz ettiği halloween'in şu an ki haline gelene kadar ki aşamalarını okuduğum da  iyice merakım kabarmıştı benim. Okuyacak başka konu bulamayıp bayağı araştırmıştım vakti zamanında..

 İçi oyulmuş  sinsice gülen balkabakları Halloween'in simgesi haline gelmiştir. Her yıl insanlar balkabaklarının içini boşaltıp mum yerleştirerek evlerine, bahçelerine koyarlar.


 Birbirinden güzel Halloween süslemelerine nasıl özeniyorum bilemezsiniz. Amerikada ki gibi yanyana sıralanmış tek katlı evleri süslemek^^ kapımı süsleyeyim desem hiç bir anlam taşımayacak.. Bana lazım olan kocaman bir bahçe... Bir gün hallowenı  Türkiye dışında bir yerde  fazla çaba sarfetmeden
kutlayacağıma inanıyorum. Evet inanıyorum sadece


Korkunçlu^^


Şimdilik sadece elma ^^
Ben de her sene halloween için bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Kendi kendime abuk sabuk makyajlar yapıp halloween konseptli yerlere gitmek gibi..  Bu sene kabak oymak gibi bir fikrim de var ama inşallah sadece fikir olarak kalmaz .  yine de sağolsun krispy krime her sene cadılarla madılarla donatıyor etrafımızı da iki mutlu oluyoz. Temalı danıtlarını da ayrı seviyorum.
Benim için halloween; her zaman balkabakları ve anlatılan korku dolu hikayeler demek. ilk bunlar  beliriyor zihnimde ne bileyim. Sonra tabiiki soğuk hava, renkli şekerler, ve insanı tanınmaz hale getiren makyajlar.  Üstteki resimle de en çok sevdiğim iki şeyin birleşimini görüyorsunuz. Nedenini bilmediğiniz duygularımdan dolayı biraz hüzünlü koydum bunu buraya ama.. Yine de aşırı değerli benim için. şimdilik benden bu kadar ... Önümüzdeki halloweenlarda görüşmek üzere ^^







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder