5 Ağustos 2015 Çarşamba

KAHVE DOSYASI -1: MEVSİMLİK KAHVE SEVGİM...

Merhabaaa..bugün aklıma nerden estiğini bilmediğim ama yazmak için can attığım bir yazıyla geldim.. Bitmeyen kahve aşkı.... yazın, kışın mevsimlerin aramızda engel oluşturamadığı mutluluk kaynağı kahve.. bugüne kadar bu sevgim yüzünden o kadar farklı türünü denedim ki... artık yeter şu kahve bıdı bıdı dememeniz için yayınlamadığım bir sürü kahve fotom var.. Bazı türlerini gerçekten seviyorum..ama bazıları da ---yapılış türlerinden ya da kahve oranlarına göre içemiyorum---
O zaman sizi bir fotoblog ile birlikte  kahve incelemesine davet ediyorum.

1. americano vs iced americano
Iced amerikanonun ne sıcağı ne soğuğu bana iyi gelmiyor. Bir kere haddinden de fazla acı... ama bu acılığının altında saf bir kahve lezzeti yok kuru böyle.. sevenlerinden özür diliyorum fakat damak tadıma uymuyor... zaten çarpıntı da yapıyor... hemen hemen bir tek bu kahveyle anlaşamıyoruz 
zaten..  diğerleriyle BFF modu.... 

2.Iced latte: Bu kahveden gerçekten hoşlanıyorum ve bugüne kadar en çok tükettiğim kahveler arasında yerini alıyor. Süt ve kahvenin karışımı, kahvenin hissedilen aroması ve kokusu... 
sütle yumuşatılınca gerçekten sıcak yaz günlerinin en büyük kurtarıcısı oluyor. Şimdiye kadar denediklerim arasından en çok kahve dünyasınınkini beğeniyorum. Hem sert hem soğuk ama rahatsız etmiyor... 
                                                                                Lavazza

Kahve dünyasının soğuk lattesi bu şekilde geliyor ister üsteki kahvesinin tadına bak ister karıştır. Çok eğlenceli kgkggl

3. Evde yaptığım kahveler:  çoğu zaman muhtaç olduğum,zora düştüğüm zamanlarda yapılan kahveler..  bunlar 2si biraradalar, buzlu nescafeler (tamamen benim uydurmamdan ibaret bir tarif), ama evde yapılan bir kahve türü varki onun yerini hiçbir şey tutmuyor tabiiki türk kahvesinden bahsediyorum. Dışarıda içtiğim türk kahvesinin evdekiyle alakası yok.




4. Mevsim ayrımı olmadan içilen sıcak kahveler: Yazın da kışın da içtiğim latteler, cappuccinolar bu gruba giriyor. Bazen içim ısınsın istiyorum içiyorum. Belki de bu sıcakta içmemin nedeni kışı özlediğim içindir... 

                                                                    The House cafe
                                                                          Starbucks

Kafeinhouse coffee
İşte böyle ben yine değişik kahveler denemeye ve bunları paylaşmaya devam edeceğim. Bu arada bu yıl 2. düzenlenecek olan İstanbul Kahve festivali 22-25 Ekim tarihleri arasında Haydarpaşa garında....
Mutlaka orada olmaya çalışacağım:):)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder