27 Eylül 2014 Cumartesi

NE İZLEDİM: MY BLUEBERRY NIGHTS/ BENİM AŞK PASTAM.

''Eğer siz de çok lezzetli olduğunuz halde diğer tatlılar yüzünden her gün vitrinde bekleyen bir yaban mersinli turta iseniz, beklemeye devam edin, bir gün bir dilim almak isteyen birisi çıkar''
 Sonbahara çok yakışan bir film izledim geçenlerde... O kadar sakin, melankolik ve huzurlu bir filmdi ki, hiç yorulmadım. Bir Kar Wai Wong filmiymiş, sanırım diğer filmlerine de bir göz atmam gerekecek çünkü tarzını çok beğendim.Filmin ruhu yağmurlu hava gibiydi.
Filmin başlarını, bütününe oranla daha çok severek izledim. Film, Elizabeth'in (Norah Jones) bir akşam vakti Jeremy'nin(Jude Law) kafesine gelmesiyle başlıyor. Elizabeth kalbi kırık, kafası karışmış,aşık bir kadın. O gece Jeremy'e bir anahtar bırakıp gözden kayboluyor...  Bir sonraki akşama kadar... Jeremy ise insanları yedikleriyle hatırlayan ve ona bırakılan anahtarları saklayan biri.. Kafesinde kendine bir dünya yaratmış.. Anahtarları atmaya hiç yanaşmıyor çünkü kapıları tamamen kilitleyen kişinin kendisi olmasını istemiyor..  Elizabeth'in ertesi gece geri dönmesiyle ikilinin arasında her gün taptaze çıkan ama hiç kimse tarafından tercih edilmeyen yaban mersinli turta sayesinde bir bağ kuruluyor .Jeremy anlatıyor, Elizabeth karnını doyuruyor, Sonunda da uyuyakalıyor.. Efsane öpüşme sahnesinin temelleri uyuyakalması ile atılıyor.




Flmin diğer yarısı Elizabeth'in iç yolculuğu ve kendini keşfetmesiyle ilgili.. New yorktan  kilometrelerce uzakta, Jeremy'e kartpostal yazıp, gece gündüz çalışarak hayatını devam ettirmeye çalışıyor Elizabeth.. Değişik insanların hayatlarına dahil oluyor.. Sonunda da o çok istediği arabasına kavuşuyor ve New york'a geri dönüyor.. Jeremy onun için orada bekleyen bir hediye gibi..
Filmde Norah Jones ve Jude Law'ın yanı sıra  David Stratheirn, Natalie Portman ve Rachel Weisz rol almakta.. İçimi ısıtıp, beni mutlu eden bu filmi izlemenizi öneriyorum.. Tabii biraz melankoli yaşayacaksınız bitene kadar.
Bir sonraki postta görüşürüzz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder