10 Mart 2015 Salı

EN BÜYÜK SORUNSAL: OKULDAYIM NE YİYECEĞİM?

Merhaba... Bugün diğer yazılarımdan daha farklı bir konuyu ele alacağım. Sabah evden kahvaltı yapmadan çıktığında öğleye kadar seni kemirip duran o açlık hissi....Böyle durumlarda midende bir boşluk hissedersin değil mi? o boşluk sürekli kendi kendini kazır... Etrafa hoş  olmayan sesler yayılır. ve sen dersten çıktığında beynin bulanmış, ağzında sadece tek bir cümleyle kalakalırsın. ''çok acıktım ne yiyeceğim''
Kendimden örnek vermem gerekirse bazı öğünleri gerçekten bilinçsizce geçiştiriyorum. Şimdi  çubuk kraker atıştırayım da öğleye kadar beni idare etsin diyorum ama bu tam anlamıyla bir çözüm getirmiyor.
Kaynak aldığım ingilizce bir makaleye de dayanarak ve kendi listemi de ekleyerek, sağlıksız besinlerin üzerine bir çizgi çekiyorum. Küçük ama sağlıklı atıştımalıklar hayatımızı kurtarabilir.

En sağlıklı ara öğün: Yeşil elma: Büyük bir yeşil elma tüm  o şiddetli açlığın çözümü olabilir. Elmayı  her ısırışta çalışan kasların dikkatini yerine getirecek ve içindeki kasırgayı bir süreliğine bastıracaktır. Açken dersleri dinleyememek en kötüsü olsa gerek. O yüzden ders aralarında mutlaka bir elma tüketilmeli

Kuru erik, kuru kayısı, ceviz, fındık: Kurutulmuş meyve ve kavrulmamış yemişler her zaman iyi bir atıştırmalıktır. Hem tok tutar hem sağlıklı. Yanında süt ve ya yoğurt ile iyi uyum sağlayabilir.
Y/N: Süt ve yoğurt sevmiyorsanız. Badem veya Hindistan cevizi sütü ile deneyebilirsiniz. Fazla ekstrem belki ama gerçekten arada bir ziyafet gerekli:)
Kaynak: Ekizler kuruyemiş
Cr:Mywholefoodworld



Granola değil tahıl ürünleri: Granola yulaf, buğday ve diğer tahıllardan daha lezzetli olabilir (içinde bulundurduğu yüksek şeker ve yağ oranından dolayı) ama kesinlikle masum bir atıştırmalık değil. İçindeki şeker ancak daha çok acıkmaya sebep olur. Ama çeşitli tahıl karışımlarıyla müsli dediğimiz yiyecekler yukarıda belirttiğim bir çok besini de içinde barındıran sağlıklı bir atıştırmalık çeşididir.
Y/N: Müsliyi bile hindistan cevizi sütüyle tüketiyorum. Tanrı beni kutsasın

cr:Bloggemet


Krepin yerini Pancake aldı: Beyaz un kullanımının zararları anlatılmakla bitmeyecek derecede fazla. Ani açlık hissi uyandırdığı için sık sık yemek yeme ihtiyacı doğurur. Bu da gidici olmayan kiloların bize gelişi demektir. Size kolay ve sağlıklı bir pancake tarifi vereceğim. Tam buğday unu, şekeri oldukça az , süt, yumurta,kabartma tozu ve  kakaodan oluşan  basit bir karışım. Son günlerde ders aralarında ne zaman acıksam bundan bir tane yiyiyorum ve öğleye daha  az acıkmayla varıyorum.
Y/N: Pancake de zaten peynir, zeytin kadar gerekli değil mi?

Almond Milk cr:Teatimeinwonderland.

 Bonus Tarif: Bütün ceviz kaplamalı çikolata, Çikolatamızın %80 kakao(bitter) oranına sahip olması şartıyla masum çikolata atıştırmalıklarından yiyebiliriz. Nasıl yapıldığına gelirsek; Benmari usülüyle erittiğimiz çikolatayı yarım cevizlerin üzerini kaplayarak şekilde döküyoruz.  Buzdolabında donduktan sonra üzerine kakao tozu serpiyoruz (burada afiyet olsun efekti gerekli sanırım)

Yazarın son notu: Oldukça ciddi  bir ifadeyle yazdığım bu yazıdakileri genişletmenizi umarak noktalıyorum. Hiç bu kadar ciddi olmamıştım. Diyetisyen falan değilim. Gidiyorum.
Kendinize iyi bakın.




Bütün cevizli çikolata atıştırmalığı..


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder