13 Nisan 2014 Pazar

NE İZLEDİM-1 : FROM ME TO YOU // KIMI NI TODOKE


Merhaba..  Bloğum tanıtım bloğu olma yolunda emin adımlarla ilerliyor hayırlı olsun. Millet şu günlerde festivallerde eğlensin Coachellalar havada uçuşsun ben burada oturup ne izledim yazısı yazayım haksızlık değil mi şimdi bu?  Bende benim dünyam böyle de mutluyum der kaparım bu konuyu o zaman (TESELLİ BULAMADI) Neyse bugün size bahsedeceğim şey; ilk animem, vazgeçemediğim Kimi Ni Todoke'nin film versiyonu. Animesi kadar doyurucu olmasada son derece mutluluk vericiydi. Başroller sawako ve kazehaya tıpatıp aynıydı. Onları görünce yine içim sızladı. Sawako'nun saflıkta sınır tanımaması Kazehaya'nın en az 2 boyutlu hali kadar etkileyici olması... Kazehayayı  insan olarak hayal edemezdim görmeden önce ..
mükemmellik 3 boyutlu bir erkekte nasıl toplanabilir bu derece ya?  neyse yine uzattım toplayamıyorum   
Sawako'nun halka filmindeki samaraya benzetilip okulundakiler tarafından ''sadako'' diye çağırılması hem animenin hemde filmin kilit noktası öncelikle.. Kendi halinde, sessiz, hiç arkadaşı olmayan ama aşırı iyi niyetli sawako'nun diğerleri tarafından yanlış anlaşılıp korkulan bir simge haline getirilmesi ise filme rengini veren olaydan biri.. Ama benim filmde en hoşuma giden şey Kazehaya'nın sawako'ya en başından beri tüm samimiyetiyle iyi davranması.. Arkadaşları sonradan sawakoyu anlayıp ona değer verse de kazehaya ona ilk sahip çıkanlardan biri.. Ayrıca canım sawako hakkında çıkarılan dedikodulara hem animede hem filmde sövüp sövüp durdum.. Dedikodu kazanları patlasın ama yani.

Sawako aşırı saflığıyla, olaylara anlam verememesiyle de hep beni güldürmüştür.. Öyle birini düşünün ki sevilmeyi bile bir lüks olarak gören. Kendinden çok başkaları için yaşayan.. ''Bazı sahnelerde yok artık daha neler'' diyebileceğiniz bir karakter sawako 


Animeside ayrı bir tatlıdır ve her zaman favorim olarak kalacaktır.. Film eleştirimi de en sona saklamak istedim. Birazcık animeden spoiler olacak ama filmin sonu çok havada kalmış gibiydi. Özellikle kesilen birbirinden güzel sahneler nedeniyle.. Film çok güzel tamam  sonuçta 40 bölüm animeyi 2 saate nasıl sığdıracaklar onu da anlıyorum ama siz o noel sahnesini nasıl koymazsınız ya gözlerim son 1 dakikaya kadar o sahneyi aradı durdu.  Ayrıca sawakoda fazla akıllıydı animeye göre.. Hani diyorum bari sawakonun kazehaya için ördüğü şapkayı araya sıkıştırsaydınız ...neyse sustum. Ama yine de güzeldi.. izlediğime çok çok değdi. Benden de şimdilik bu kadar bir dahaki tanıtım yazıma kadar -ne zaman olur meçhul ama- görüşürüzz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder